El Gallego

Para relatarmos as vivencias vitais dos nosos pais, nais, avós e avoas, eses herois da nosa Emigración...
beltram
Registado: domingo, 19 dez 2004, 00:00

El Gallego

Mensagempor beltram » quinta, 08 jun 2006, 13:03

Da tua boa intençom coido que ninguem dubida Sandra, de feito penso que sen o teu trabalho e o de moita outra gente, Fillos nom seria possivel. Mais hai um refran que di que "o caminho ao inferno, esta empedrado de boas intençoms". Porém discrepo, no suposto contido positivo da mensagem, a min, "hablando en plata", resultoume vomitivo.

Outra cousa é que eu apoie a sua publicaçom, posto que considero que desvenda umha das taras que caracterizan aos galegos de eiqui e d'acola, a vergonha e os prejuiços contra a propria identidade, fenomeno por outra banda comun a todos os povos cumha lingua e cultura minorizadas coma é o nosso. Exemplos hai dabondo em Euskadi (boronos) ou o estado francés (patois).

Falouse na ROGA, de definir bem os criterios que guian a publicaçom das historias da nossa emigraçom. Pois bem, eu apoio a inclussom de todas as vissoms, incluso as negativas. Nengum aspeuto da vida é de cor de rosa, todas as historias apresentam contradicçoms e momentos amargos, mais o unico jeito de superalos é confrontalos, quitalos a lus.

Se queremos que esta obra seja de utilidade real, mais alo da simple autosatisfacçom que supon contar o marabilhos@s que somos tod@s, temos que assumir os claro e escuros da Galiza e da sua diaspora. O contrario seria falsear a Historia e iso é algo, que acho nom nos podemos permitir.
Última edição por beltram em sábado, 08 nov 2014, 21:34, editado 1 vez no total.

angelica
Ex-membro
Registado: quarta, 27 jul 2005, 22:26

El Gallego

Mensagempor angelica » quinta, 08 jun 2006, 14:14

Sandra: no creo que fuera necesario sacar del Cajón de los Recuerdos, un mensaje tan doloroso como el que transcribiste. Esas cosas ya no pasan "aqui y ahora" por lo cual no venia a cuento traerlas a la actualidad para remover el dolor y la verguenza que nos causa el saber lo que sucedía antes con la lengua gallega y los gallegos en general.
No es que quiera tapar el sol con una mano para no ver, pero tampoco me gusta revolver la basura.
Estoy segura de que deben existir muchas historias de emigrantes, mas bellas y edificantes que esa que elegiste.
Feo Sandra, muy feo...
Última edição por angelica em sábado, 08 nov 2014, 21:34, editado 1 vez no total.

mariajuana
Registado: segunda, 02 dez 2002, 00:00

El Gallego

Mensagempor mariajuana » quinta, 08 jun 2006, 16:25

Se dice " Que quien mete la basura debajo de la alfombra no limpia su casa"...

A la mentira y al error se le hace frente con razones, que creamos valederas o simplemente narrando nuestras vivencias, las de nuestros padres, abuelos, sobre lo tratado. Así de fácil le podemos decir , A QUIEN escribió el artículo, estás equivocada, aquí te presentamos la otra verdad...
Creo que es de buen criterio y costumbre , cuando se cuestiona a alguien, escribirlo, además del galego , en el idioma de los afectados, por razones obvias.

( Despues de leer lo escrito por Beltram aclaro: que al decir por razones obvias, quiero decir, que no entiendo el gallego un cien por cien, por lo tanto solicité que me haga el planteo en castellano) Toda otra interpretación corre por cuenta de quien la haga y no me interesa.

Por cierto, qué bellas las historias de los abuelos !! Los invito a leerlas ... Como se palpa el cariño y el orgullo de esos nietos por sus Abuelos Galegos...
Última edição por mariajuana em sábado, 08 nov 2014, 21:34, editado 1 vez no total.

beltram

El Gallego

Mensagempor beltram » quinta, 08 jun 2006, 19:36

Angelica Escribeu: Esas cosas ya no pasan "aqui y ahora" por lo cual no venia a cuento traerlas a la actualidad para remover el dolor y la verguenza que nos causa el saber lo que sucedía antes con la lengua gallega y los gallegos en general.

Discordo, precissamente porque acontecen eiquí e agora, tén senso falar delas. Os prejuiços que amosa esa pessoa cara a lingua galega, máis ou menos disimulados, están vivos e iso é algo que che pode confirmar calquera.

Recomendo vivamente ler este artigo, que recolhe opinioms sobre o ensino da lingua galega, colheitadas hai cousa dum mes.

http://www.degalicia.org/planeta-galego ... le&sid=255

mariajuana Escribeu: Por cierto, qué bellas las historias de los abuelos !! Los invito a leerlas ... Como se palpa el cariño y el orgullo de esos nietos por sus Abuelos Galegos...!!!

Sen questionar a mensagem positiva e os valores destas historias, salientar unicamente esta caste de relatos, vén sendo a mostra palpavel da vissom parcial da que denantes falaba.
Última edição por beltram em sábado, 08 nov 2014, 21:34, editado 1 vez no total.

angelica
Ex-membro
Registado: quarta, 27 jul 2005, 22:26

El Gallego

Mensagempor angelica » quinta, 08 jun 2006, 21:00

Visto aquel asunto de la verguenza de la lengua gallega, desde "hoy", con la perspectiva del tiempo, puedo añadir sensatas y profusas explicaciones de lo que he dicho, porque la razón posee una naturaleza pulcra y siempre se esfuerza por llenar de causas y efectos todos los misterios con los que se encuentra, al contrario de la imaginación, que es pura desmesura y deslumbrante caos.
Por ese motivo, ruego a la Señora Mariajuana y tambien a su amiga Moni, quienes poseen una habilidosa compulsión a tergiversar los dichos de los demás, sobre todo de los que no seguimos su línea de pensamiento (entre quienes me incluyo) que haga un supremo esfuerzo de su razón y en este caso sujete su imaginación (quiero suponer que posee ambas), y no ponga en mi boca palabras que no he pronunciado.
Por favor Mariajuana, vuelva a leer y trate de interpretar lo que he escrito, porque supongo que su capacidad intelectual se lo permitirá, y de poner en práctica el juego de la "comunicación", que de eso se trata lo que queremos establecer todos los que participamos de esta página.
Última edição por angelica em sábado, 08 nov 2014, 21:34, editado 1 vez no total.

mary556
Registado: quinta, 20 fev 2003, 00:00

El Gallego

Mensagempor mary556 » sexta, 09 jun 2006, 04:34

Querida Angélica:
Tu voz se ha elevado para expresar valientemente, el dolor y el desconcierto de muchos de nosotros, galegos de verdad, sobre esta desafortunada elección.
Tus palabras han sido muy claras y transparentes.
Tan claras y transparentes, como lo eres tú, como persona de bien.
Quienes te conocemos, te apoyamos en todo.
Unha forte aperta

Mary
Última edição por mary556 em sábado, 08 nov 2014, 21:34, editado 1 vez no total.

beltram

El Gallego

Mensagempor beltram » sexta, 09 jun 2006, 08:13

Angelica Escribeu:Visto aquel asunto de la verguenza de la lengua gallega, desde "hoy", con la perspectiva del tiempo, puedo añadir sensatas y profusas explicaciones de lo que he dicho, porque la razón posee una naturaleza pulcra y siempre se esfuerza por llenar de causas y efectos todos los misterios con los que se encuentra, al contrario de la imaginación, que es pura desmesura y deslumbrante caos.

Paréceme moi bem, eu tamén tenho as minhas, avaliadas pola experiencia de tentar viver em galego na GZ e ainda que é pouca a gente que se atreve a manifestar a súa burremia em termos tan grossos, sim que estou convencido de que dum jeito moi subtil, estes pensamentos (galego, cousa inútil da aldeia) peneiraron en grandes capas da sociedade.

É bastante singelo, quando um tenta falar e exercer de galego, fóra dos ámbitos aos que o imaginario popular o ten restrito (na casa ou cos velhos), á maioría da gente resúlta-lhe estranho. Por qué empenharse em falar galego, habendo espanhol?

Todos os galegos, falarán do seu inmenso amor pela Galiza, pelos seus sinais de identidade etc máis quando deixamos o tema dos afeutos e falamos do ensino, os mass-media ou o dereito a ser atendido na admon. em galego, moit@s han manifestar o seu desconcerto e hanse preguntar, "Que mosca le picó a éste", "Que manía con el gallego" etc

Bem, pois o que eu me pergunto é, que leva a todo um povo a deixar de lado a súa língua e a súa cultura, agás pra ocasiós moi rituais.

Pd. Prego evitar ataques, recriminaçoms etc de tipo pessoal, neste fío. Sería umha mágoa que o debate esvaecesse e ficase num segundo plano, por mor das leas dalgums participantes. Obrigado.

Voltar para “Historias da nosa emigración”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 1 visitante