hola a todos

Deixa aquí a túa mensaxe para te presentares ao resto da Comunidade.
anavilat
Socio/a
Socio/a
Registado: quarta, 17 mai 2006, 14:29

hola a todos

Mensagempor anavilat » quarta, 16 jul 2008, 16:25

En principio dar a benvida de novo a vaskita21, xa facía ben tempo que non sabiamos nada de ti muller!!! xa me fun enterando do problema que tiveches por o que lin
Pena de que non puideses entrar antes en Fillos, estiven de vacacións na túa segunda terra, de ter entrado antes seguro que nos teriamos coñecido alí. Bueno, outra vez será, porque estou segura o cen por cen de que voltarei por aí o ano que ben... que xente máis maja!!(como din eles ;) ).
O dito, benvida de novo a familia!!!!

Crisanto, non te preocupes polo teu galego, fálo cen veces mellor ca min. Sigueo escribindo tan ben como o fas... e non te preocupes por eses "puntillosos", como decia o outro; aí que lle dar algo para que falen e non se aburran!!! Benvido a ti tamén por se non te saudei antes.

Bicos a todos.

casdeiro
Socio/a
Socio/a
Registado: segunda, 28 jan 2002, 00:00

hola a todos

Mensagempor casdeiro » quarta, 16 jul 2008, 18:30

Crisanto, benvido polo Taboleiro. Hai un fío sobre o pasamento de Manolo da Pampa onde sería mellor que publicases as túas palabras xa que constituirá un xeito de homenaxe permanente que ficará na Rede por sempre coas lembranzas de todos nós: http://www.fillos.org/galicia/index.php ... pic&t=2857

casdeiro
Socio/a
Socio/a

hola a todos

Mensagempor casdeiro » quarta, 16 jul 2008, 18:33

O que dis da súa 2ª terra, Ana, non sei eu... Á nosa compañeira téñoa visto usar alcumes de "galleguita" e de "vaskita" e non sei eu se se considera máis unha cousa, a outra ou 50% de cada. Sería interesante abrir un debate aquí sobre o tema. Ela é coma min, se non me equivoco: filla de galegos nada en Euskadi. Eu como adoito dicir, barakaldés e biscaíño son, por nacemento, pero vasco non me considero, xa que a "vasquidade", como a "galeguidade" é unha cultura, unha etnia, un idioma... e eu neses aspectos considérome galego e para nada vasco.

Que opinades?

crisanto
Socio/a
Socio/a
Registado: sexta, 29 fev 2008, 11:11

hola a todos

Mensagempor crisanto » quinta, 17 jul 2008, 16:41

Estou contigo Casdeiro. É cuestión de sangue, raices...Sempre o dixen: ¿Se un porco nasce nunha pombeira qué é porco ou pomba´.

Un é o que é, e non pode deixar de selo. Non podo entender que un cubano, filipino, peruano, arxentino... fosen denantes españois e agora so cubanos, filipinos... ¿Eran ou non eran españois? pois o que se é, non se pode deixar de ser por moito que alguén ou as leis así o digan.
Nistes intres eu son español de nacionalidade pero non coma perteñecente ao "pobo español" que para min non existe coma tal. España é un mosaico de pobos maís ou menos mesturados. Eu considérome galego polas catro bandas. Xa o sinto pero nascín galego.

Tema aparte son os meus fillos: a sua mai é de Castela. Cando me preguntan sempre lles digo que miren dentro de eles e que se respondan; para min serán galego-casteláns e vascos de adopción.

Xa o dicía o noso Manolo da Pampa e Luar na Lubre: "Quen esquece as suas raices perde a sua identidade".

Fernando

rubi
Socio/a
Socio/a
Registado: terça, 01 abr 2008, 22:58
Contacto:

hola a todos

Mensagempor rubi » quinta, 17 jul 2008, 16:56

Tengo sangre gallega por herencia materna y paterna, pero nací y vivo en Argentina, y les aseguro que me cuesta un poco entender ese sentimiento de "identidad por región" que tienen ustedes los españoles en general.
En mi país, nos sentimos todos argentinos, no renegamos de ese sentido de la argentinidad, vivamos en Buenos Aires, la zona de Cuyo o la Patagonia.
Me gustaría mucho que alguno de los gallegos o vascos o catalanes que participan en este foro, me explicara un poco mejor esta cuestión....a ver si puedo entenderlo mejor....
Desde ya, muchas gracias....

casdeiro
Socio/a
Socio/a

hola a todos

Mensagempor casdeiro » quinta, 17 jul 2008, 17:53

Tengo sangre gallega por herencia materna y paterna, pero nací y vivo en Argentina, y les aseguro que me cuesta un poco entender ese sentimiento de "identidad por región" que tienen ustedes los españoles en general.
En mi país, nos sentimos todos argentinos, no renegamos de ese sentido de la argentinidad, vivamos en Buenos Aires, la zona de Cuyo o la Patagonia.

Identidad por región?!?! :-D

Pero ¿tú por qué estás en Fillos? ¿No es porque sientes parte al menos de tu identidad gallega? ¿Tiene eso que ver con tu "región" o con una cultura, con un pueblo, con un sentir? Me extrañan estas incomprensiones en un miembro de Fillos. Podría entenderlas en alguien sin relación con Galicia. Pero para nosotros Galicia no es una región. No puedes comparar con un país con Argentina donde no hay razas, idiomas, historias diferentes... no hay más que un pueblo, ya que lamentablemente desaparecieron casi totalmente los aborígenes, ¿no es así?

No es dónde naces, como tratamos de explicar en este hilo a raíz de lo de "vaskita". Es la cultura de la que te sientes parte.

crisanto
Socio/a
Socio/a

hola a todos

Mensagempor crisanto » quinta, 17 jul 2008, 18:12

Arxentina e un estado creado maiormente con emigrantes europeos. os poucos arxentinos que quedaban na Patagonia foron borrados, polo tanto pobo autóctono non queda. Vostesdes os arxentinos forman, polo agora, un estado, pode que co tempo sexan un pobo.

Formar parte de un pobo é sangue, etnia, cultura tradicións, lingua... e vostedes o único que teñen en común para sentirxe arxentinos é unha lingua e un lugar de nascemento; as tradicións teñen moi pouca antiguidade para ser consideradas coma tales. Por iso vostedes aferranse a iso porque non teñen outra cousa. E penso que os estados novos teñen esa ventaxe sobre os vellos e vailles ben.
Eiqui, en España, a xuntanza do estado foi forzada polas conquistas e alianzas matrimoniais interesadas, as últimas xuntanzas foron as dos reinos de Castela(a propia Castela máis Asturias, Galicia, León, e as conquistas ós mouros) e Aragón(o propio Aragón mais Valencia, os Condados Cataláns, e as conquistas ós mouros), en 1492 incorporaron o reino mouro de Granada e por último en 1515 as Cortes de Castela anexionaron oficialmente o reino de Navarra.

Coma ves, a groso modo, España non naceu do consenso senon da conquista e tampouco é tan vella coma se podía crer. Son moitos os pobos que loitan polos seu recoñecemoto coma pobos con linguas, culturas e costumes propias. Moito se ten andado nestes recoñecementos. pero ainda estamos lonxe de conseguilo respecto pola nosa indentidade. Non queremos perder a nosa lingua, a nosa cultura, en fin a nosa identidade diluida na identidade española, de aí a loita e a significación de galegos coma pobo e españois coma cidadans.

Fernando

rubi
Socio/a
Socio/a
Registado: terça, 01 abr 2008, 22:58
Contacto:

hola a todos

Mensagempor rubi » quinta, 17 jul 2008, 23:33

Muchas gracias CRISANTO por tu respetuosa e ilustrativa explicación. Me ha servido para empezar a entender...
En cuanto a la respuesta de CASDEIRO, sigo notando la misma agresividad que suele demostrar cuando escribe en nombre propio y no como Administración, cuando alguien se atreve opinar distinto a él.
Sólo hice una pregunta con toda educación y me vuelves a contestar de mal modo.
¿Porqué estoy en Fillos preguntas?
Pues te diré que estoy aqui porque siento en las entrañas mi identidad gallega, he mamado su cultura, sus costumbres, su idioma, su gastronomía, desde el día que nací en un hogar formado por padres, abuelos y tios gallegos de pura cepa....
¿O acaso solo los que nacieron y viven en Galicia tiene derecho a estar aqui?.
Creo entender que este sitio es tambien para los gallegos de la diáspora, como yo me siento.
Y debes comprender que nos cuesta a los que estamos tan lejos, entender las razones que pueden tener ustedes para sentirse "solo gallegos" y no parte de España toda, como parecen demostrar a veces en algunos comentarios que he leído aqui mismo.
¿Y quién te dijo a tí que en Argentina no hay razas, idiomas e historias diferentes?.
Las hay, pero defendemos nuestra identidad argentina por sobre las diversas culturas de nuestros pueblos originarios.
Sólo asi lograremos mantenernos unidos, ya bastante nos cuesta salir adelante y no quiero pensar qué pasaría si tambien comenzaramos con los "separatismos".
No estoy diciendo que esté mal defender la cultura de cada "región" ( e insisto con esa palabra), pero pienso que NO SIRVEN LAS DIVISIONES....

casdeiro
Socio/a
Socio/a

hola a todos

Mensagempor casdeiro » sexta, 18 jul 2008, 08:31

Rubi Escribeu:Muchas gracias CRISANTO por tu respetuosa e ilustrativa explicación. Me ha servido para empezar a entender...

Pois moitas grazas e moita ilustración, pero polo que trascende das palabras que escribes a continuación acerca tanto de Arxentina como de Galiza, semella que che entrou a explicación de Crisanto por unha orella e che saiu pola outra.

Rubi Escribeu:En cuanto a la respuesta de CASDEIRO, sigo notando la misma agresividad que suele demostrar cuando escribe en nombre propio y no como Administración, cuando alguien se atreve opinar distinto a él.
Sólo hice una pregunta con toda educación y me vuelves a contestar de mal modo.

Pois lamento que tomes a miña perplexidade por agresividade. Que certo é o que di a teoría da literatura, acerca de que é o lector que "(re)inventa" os textos do autor! :-D

Simplemente me sorprendía que alguén que estea en Fillos poida ter esas opinións acerca da identidade.

Como de costume, o asunto central da conversa é deixado de lado para centrarse en ataques persoais. Que cansino, meu Deus! E que pouco interesante!

Le un pouco máis, Rubi. Sobre a Historia de Galicia e sobre este recurrente debate nos nosos foros (Taboleiros e rolda).

E cando te dignes contestar ao que te pregunta o teu interlocutor, se cadra poderemos ter un diálogo. ;-)

Ah, e por certo, sobre o de "rexión", tamén podías ler a Constitución Española, que define a Euskadi, Cataluña e Galiza como "nacionalidades históricas".

crisanto
Socio/a
Socio/a

hola a todos

Mensagempor crisanto » sexta, 18 jul 2008, 09:14

Rubí, REGIÓN se refiere a un territorio o zona física donde pisamos, Portugal sería una región de la Península Ibérica, de Europa o del Mundo. PUEBLO es la gente(que vive en esa región) con su cultura, lengua, idioma, costumbres...comunes y diferenciadas y por tanto su REGIÓN es el pais de ese pueblo. NACIÓN (viene de nacer) es el conjunto de personas de ese pueblo vivan donde vivan. Se nace dentro de un pueblo y se pertenece a él se quiera o no. ESTADO es la agrupación (¿voluntaria?) de personas para gobernarse y darse leyes para la convivencia común; estas personas pueden formar parte de un pueblo o no. Hay pueblos, y por tanto naciónes, que no pueden formar un estado, porque no les dejan o porque no les interesa a ellos mismos. No se trata de SEPARATISMO, se trata de estar en igualdad de condiciones con otros pueblos. No queremos separarnos solo queremos respeto y pertenecer a una ESPAÑA PLURAL donde se reconozcan y respeten las diferencias y no solo teoricamente sino de forma real. Se dice del nacionalismo que es segracionista, pero es que frente a este nacionalismo hay otro nacionalismo ESPAÑOL que es integracionista. Yo no quiero pertenecer a una España que quiere hacer tabla rasa de todas las culturas borrando su identidad por medios sutiles para hacer prevalecer solo la identidad "española" que no es otra cosa que una mezcolanza de costumbres de otras naciones de España haciendolas suyas(vease el tópico de la España de toros y pandereta entre otros). Una España donde la ciencia debe enseñarse en castellano. Por lo visto otras lenguas como el gallego, euskera y catalán no sirven. Una España que se rasga las vestiduras cuando un estudiante(vasco, catalán o gallego) no se expresa bien en castellano(en estos tiempos de MSM ya no se expresa bien ni el más castizo españolista) y no se las rasgas si no no se expresa bien (más bien muy mal o nanda) en su lengua materna; una lengua "COOFICIAL" en su territorio, donde la cooficialidad se la pasan por el arco del triunfo pues tiene que prevalecer el castellano por encima de todo(vease el Manifiesto por la defensa del castellano).

Espero que te haya ayudado a ver la situación española desde el punto de vista de un gallego, ciudadano español (podré dejar de ser ciudadano español pero nunca podré de dejar de ser gallego pues por gracia o por desgracia gallego nací).

Saludos

Fernando

Voltar para “Presentacións”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 1 visitante