Miami - Teatro - Marionetas

Para debatir temas sobre a situación política e social en Arxentina, Brasil, Venezuela, Cuba, México, etc.
frank954
Mensagens: 35
Registado: quarta, 13 fev 2002, 00:00

Miami - Teatro - Marionetas

Mensagempor frank954 » domingo, 19 mai 2002, 07:56

Pablo Cano, mais desde a máxia do teatro
ARMANDO ALVAREZ BRAVO
Crítico de Arte/O Novo Herald


"Gipsy Anxo". Marioneta. 2002.


Poucas cousas hai mais fascinantes que o teatro. É ritual; poesia; confluencia de certidumbres e enigmas; encarnación de vivéncias, soños e posibilidade; testemuño e fantasia; combinación de artes; enxebre máxia. É case insuperábel experiencia comunicativa directa da creación con quen se cumple. É tamén, desde a sua eséncia de participación múltiple para a sua realización, un feito que a nosa época abrumada polas comunicacións e a información e o estilo de vida que éstas impoñen non facilita. Dedicarse ao teatro, nuns lugares mais que en outros, é sempre un acto que expresa unha firme vocación e entrega que, desde a sua intensidade, enfrenta toda sorte de dificuldades.

O Museum of Contemporary Art (MOCA), de North Miami, é novamente cenário dunha experiencia teatral. Tratase da apresentación de The First Xuntanza, unha producción teatral con marionetas do artista cubano Pablo Cano e unha exposición para as pezas do creador. A obra foi escrita por Bill Bilowit e está baseada nun poema de Robert Frost, Accidentally on Purpose. Na posta en cena participan membros da compañia de danza moderna Karen Peterson and Dancers, de Miami.

The First Reunion é expresión mais esencial do quefacer de Cano. Nado na Habana, en 1961, o artista formouse no Miami-Dade Community College; o Maryland Institute College of Art, de Baltimore; e obtivo a sua mestria en Artes en Queens College of the City University of New York. A sua extensa lista de exposicións persoais iniciase en Miami, en 1980, e a sua participación en mostra colectivas remontase a 1977. Entre os seus proxectos de arte pública contanse os realizados en Concourse G Miami International Airport for Art in Public Places, 1987; ILAC Center Porto Prata Church, Santo Domingo, 1994; e San Juan Bosco Church, Miami, 2001.

Cano obtivo diversos prémios e distincións entre as que se contan Wolfson Scholarship e Best in Show Award, ambos de Wolfson Campus, Miami; Scholarship, Maryland Institute of Art; e, en duas ocasións, a Bolsa Fitas, Fitas Foundation, Institute of International Education, Nova York. A sua obra figura en coleccións privadas e públicas como Rubell Collection, Miami; Museum of Art, Fort Lauderdale; Lowe Museum, Miami; Fitas Foundation, Nova York; e Bacardi, Miami.

¿Como definir a este artista que a partir da sua imaxinación se serve de obxectos atopados e os transforma en personaxes e pezas suficientes en si mesmas? Cano considerase un escultor. A pesar da delicadeza dos seus estilizados debuxos, parte central e inseparabel da sua producción, no escultórico achou o mais que buscaba desde que era estudiante. Non ficarse en dous dimensions. E desde esa certidumbre, materializou o que mais lle gostaba desa posibilidade a través do estudo das marionetas de Alexandra Exter. A razón é óbvia: ""As marionetas son unha forma de entretemento para nenos e adultos. Danme moita alegría"", afirma.

Na execución das suas marionetas, das suas esculturas, das suas pezas, o artista recoñece o impacto no seu traballo de Picasso --``Fasciname o seu método de traballo en séries, a sua capacidade de facer evoluir un conceito""--; o constructivismo ruso; os altares españois medievais e as imaxes que lle deparan as suas viaxes. Encanto aos escultores: Zuñiga, Brancusi, Giacometti, o múltiple Riverón.

Todo iso, desde a imaxinación de Cano, conflui en The First Reunion. nesta obra-mostra comisionada polo MOCA --onde desde 1997 fai apresentacións teatrais anuais-- plasma unha singular visión destinada a celebrar o amor e a presenza divina no universo. Esa visión, en que é fundamental o pano de fondo que representa a boca do inferno --unha imaxe carregada de reminiscencias medievais-- ante a que hai unha mesa, se cumplirá unha festa de movimento, cor e música que vai desde estandares memorábeis como A Cup of Coffee, A Sandwich, And You, I"m Looking For A Boy e I Fall in Love Too Easily até o clímax do can-can.

Nese desenvolvimento, na sua enxebre cor, luces e movimento e no diálogo de máscaras danzantes e marionetas, a interacción subliñando a forza do amor a partir de catro figuras emblemáticas: O Demo, O Anxo, Adán e Eva. Un universo insólito que é reverso do noso universo e busca definir a sua eséncia e sentida última. Cano logra-o coa sua capacidade de facer que The First Reunion resulte igualmente ``entretida --e non esquecer que o teatro debe entreter, que o demáis ven por añadidura-- para nenos e adultos. Ao facé-lo , demostra a eficacia máxica e permanente das marionetas, da obra como xogo, como alegoría que non deixa de ter moito de relixiosa. Asi, desde o catalizador da conceizón da obra, o poema de Robert Frost, criou un fascinante e encantado mundo plasmado con obxectos atopados. Estes deveñen modelo do universo, ese universo cuxa eséncia radica na confrontación incesante entre o ben e o mal.

No panorama da plástica cubana, Cano singularizase tanto polo seu estilo de expresión como por ter levado un quefacer tradicional a un logrado mais, outorgando á sua conceizón a forza de novas e participabeis imaxes-símbolos. En cada elemento e na soma de elementos, a delicadeza, a inxenuidade, a beleza das suas pezas. Esta obra é un ben-vido testemuño dos valores da inocéncia. Devolve-nos o máxica dunha das nosas necesidades mais elementais: a festa e a reflexión que implican, desde a arte, desde o cenário, o encontro coa nosa natureza e experiencia. Como podemos escoitar en algun estándar memorábel: Life is a play.

A obra-exposición "The First Reunion", de Pablo Cano, apresentase até o 7 de xuño, no Museum of Contemporary Art, Joan Lehman Building, 770 NE 125 Street, North Miami. Hoxe, ás 2 p.m., hai unha apresentación. Horário: martes a sábado, de 11 a.m. a 5 p.m. Os últimos venres de mes, as galerias están abridas de 7 a 10 p.m.; domingos, de 12 a 5 p.m. Entrada: adultos, $5.00; persoas maiores e estudiantes con identificación, $3.00; membros do MOCA, morantes de North Miami e nenos até os 12 anos, gratuita.

















Franklin Blanco

Voltar para “Política en Hispanoamérica”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 2 visitantes