A nova academia galega da lingua

Cuestións sobre o idioma dos nosos pais (significado de palabras, normativización, reintegracionismo, etc.).
xestor
Registado: terça, 04 jan 2005, 19:34

Mensagempor xestor » terça, 30 set 2008, 07:26

rosamerchi
Registado: domingo, 05 dez 2004, 00:00

Mensagempor rosamerchi » terça, 30 set 2008, 12:17

Non sei ben para donde vamos con isto, debo ser medio tola pero para min, galego e galego (inda que non sei nin falala dereito e moito menos escribilo) e portugués e portugues, duas linguas que si algun dia foran iguais (non sei) hoxe as duas foran por camiños diferentes (sexa polo que sexa, la os linguistan deben sabelo mellor que eu) as linguas dunha maneiro ou de outra cambian inda que as academias non queiran, cualquer lingua cambia polos mais diversos motivos, sexan naturais ou sexan impostos.
Podo estar mal informada mas pergunto por si alguén sabe me informar, por acaso os catalans se xuntan con os franceses defendendo a súa lingua porque sexan parecidas?
non estou querendo criar liortas, estou querendo me informar a respeito do asunto con algures da páxina que saiba mais do que eu
apertas para todos

mariab
Registado: quinta, 04 jan 2007, 10:49

Mensagempor mariab » terça, 30 set 2008, 15:52

RosaMerchi, non é a mesma relación a que existe entre o francés e catalán e o galego e portugués. Se quixéramos comparar, sería un mellor exemplo o caso do castelán e valenciano e de feito o asunto é igual de polémico.
Eu penso que galego e portugués son variedades dunha mesma lingua, porque atendo a criterios puramente lingüísticos e históricos. O que pasa e á vista está é que na práctica son posibilista, máis práctica. Se me guiase por criterios máis políticos podería pensar que son linguas distinas e tampouco estaría errada, porque os expertos sinalan que a lingua é máis ben unha noción socio-política.
O importante é que estes debates se fagan sempre desde a calma e o respecto. Chegouse a un punto que o importante non era o que se fixese ou dixese, senón como o fixese. Algunha xente desatourizaba a tal persoa ou organismo simplemente por usar determinada normativa, independentemente do labor que desenvolvían. Iso si que me parece moi nocivo. Agora paréceme que os ánimos están máis calmados, despois do acordo. Polo menos é a miña percepción, non sei que pensades vós.
Un saúdo
PD: Crear polémicas máis ben é positivo.

bershky
Registado: quarta, 18 jan 2006, 10:39

Mensagempor bershky » quarta, 01 out 2008, 13:50

Ola, Rosamerchi.

Non temas, o Galego é a lingua oficial de Galicia , agora e por sempre ;-)

Academias haiche moitas en Galiza, pro REAL ACADEMIA GALEGA só unha.

Se tes tempo e ganas, entra neste enderezo. Quizais che axude un pouquichiño a disipalo medo e as dúbidas.

http://es.wikipedia.org/wiki/Gallego

Unha aperta

Voltar para “Lingua galega”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 2 visitantes