Normativa reintegraionista

Cuestións sobre o idioma dos nosos pais (significado de palabras, normativización, reintegracionismo, etc.).
rubi
Socio/a
Socio/a
Registado: terça, 01 abr 2008, 22:58
Contacto:

Mensagempor rubi » quinta, 17 jul 2008, 18:01

¿No creen que con tantas divisiones dentro del mismo idioma gallego (reintegracionista, xunteiro, galego de Lugo) solo van a conseguir terminar con él?

cachafeiro
Socio/a
Socio/a
Registado: sábado, 29 mar 2008, 01:44

Mensagempor cachafeiro » quinta, 17 jul 2008, 18:08

Sen animo de ofender a ninguén e co só fin de sacarme unha dúbida, quixese saber cal é o idioma galego que se fala en Galicia, o Reintegrasionista ou o Autonomista? Se o obxectivo é que non se perda a Lingua Galega, porquè este modo de descalificar aos que o falan dun xeito ou doutro? Teño leido moitos textos en galego, sobre todo da generaciòn do 27, tales como Rosalìa, Curros, Manuel Marìa, Pimentel, etc. e neles recoñezo a lingua dos meus pais. Pido desculpas se coa miña ignorancia firo os sentimentos de alguén, pero como dixen ao principio, só quixese saber que idioma fálase en Galicia. Saúdos

Alejandra Cachafeiro Camiña

xestor
Registado: terça, 04 jan 2005, 19:34

Mensagempor xestor » quinta, 17 jul 2008, 18:44

Non é unha cuestión de fala, senón de ortografía. Como diría Reixa... é cuestión de saber con cantos pes de debuxa o kanji para a palabra "hórreo" X-D

xestor

Mensagempor xestor » quinta, 17 jul 2008, 18:46

Eu recoméndovos un web clásico: http://membres.lycos.fr/questione/

E outro con moita máis vitalidade: http://www.agal-gz.org

para aprendermos sobre o asunto. Hai tamén moito debate no arquivo da lista e neste mesmo Taboleiro.

casdeiro
Socio/a
Socio/a
Registado: segunda, 28 jan 2002, 00:00

Mensagempor casdeiro » sexta, 18 jul 2008, 09:58

Se pola palabra "reintegracionismo" poderedes ler fíos nos que se tocou o tema.

Hai sempre confusión coa xente que cre que por escribirse distinto se pronuncia distinto. Hai que saber separar os diversos aspectos do idioma: ortográfico, gramatical, léxico, fonético...

Nación / Nazom / Naçom / Naçao poden todas eles servir para escribir unha mesma pronuncia. A ortografía é algo moi arbitrario.

casdeiro
Socio/a
Socio/a

Mensagempor casdeiro » sexta, 18 jul 2008, 10:03

cachafeiro Escribeu:Sen animo de ofender a ninguén e co só fin de sacarme unha dúbida, quixese saber cal é o idioma galego que se fala en Galicia, o Reintegrasionista ou o Autonomista? Se o obxectivo é que non se perda a Lingua Galega, porquè este modo de descalificar aos que o falan dun xeito ou doutro? Teño leido moitos textos en galego, sobre todo da generaciòn do 27, tales como Rosalìa, Curros, Manuel Marìa, Pimentel, etc. e neles recoñezo a lingua dos meus pais. Pido desculpas se coa miña ignorancia firo os sentimentos de alguén, pero como dixen ao principio, só quixese saber que idioma fálase en Galicia. Saúdos

O de Reintegracionista / Autonomista é a primeira vez que o leo! :-D

Normalmente fálase de normativas reintegracionista ou da AGAL (ou mesmo lusista din algúns) e mais da oficial ou da RAG-ILG.

Sobre o galego realmente falado en Galiza, lamento informarche que con independencia de como o escribas:
- moi pouca xente o fala minimamente ben
- nas aldeas é onde se fala un mellor galego desde o punto de vista fonético e gramatical, aínda que inzado de contaminacións léxicas (e algunhas gramaticais) do castelán, máis frecuentes segundo máis novo sexa o falante
- nas cidades ou non se fala ou fálase un castrapo arrepiantes, cunha fonética e gramática máis castelás que galegas e nun proceso de dialectalización noxento; a maioría dos políticos e algúns xornalistas son claros expoñentes destes casos e contaminan a cotío ao resto da poboación co seu noxento galego desde os medios de comunicación

Esa é a realidade da nosa lingua tal e como eu a percibo e sufro.

xestor

Mensagempor xestor » sexta, 18 jul 2008, 10:10

Rubi Escribeu:¿No creen que con tantas divisiones dentro del mismo idioma gallego (reintegracionista, xunteiro, galego de Lugo) solo van a conseguir terminar con él?

Rubi, coido que mesturas peras con mazás.

O galego de Lugo (?????) en todo caso sería un dialecto (ou variante dialectal oriental, supoño que sería máis axeitado denominar), o cal non sei que problema hai. Imaxina que lle damos a volta á túa frase no terreo do castelán:

¿No creen que con tantas divisiones dentro del mismo idioma castellano (castellano de España, castellano de Argentina, castellano de México...) solo van a conseguir terminar con él?

Despois está o tema das opcións ortográficas, que se les acerca do tema entre o variado material a prol dunha opción e da outra que podes atopar pola Rede, poderás ver que é un tema moi polémico e non tan doado de criticar sen datos. Eu mesmo levo moitos anos tentando aprender sobre el.

cachafeiro
Socio/a
Socio/a
Registado: sábado, 29 mar 2008, 01:44

Mensagempor cachafeiro » sexta, 18 jul 2008, 21:17

Manuel: tengo entendido por lo que leido (que te juro que no fuè poco) que
la lengua gallega se debate entre la postura reintegracionista ("el gallego es una covariedad del portugués") y la autonomista ("el gallego es una lengua autónoma del portugués"). Y a mi pobre entender no es lo mismo decir "nai" que "mae", o en los casos en los que se sustituye la "o" por la "u" como moito:muito. Los portales que me recomiendas ya los habìa leido, muchas gracias. Saludos.

bershky
Registado: quarta, 18 jan 2006, 10:39

Mensagempor bershky » sexta, 18 jul 2008, 21:53

Cachafeiro,
que sorte tiveron teus pais, falaren coma elite doutrora.

O galego, non è unha lingua con estructura uniforme, e dicir, presenta dialectos por bloques.

È aldraxante que vos tomedes a liberdade de criticar e ridaculizalo galego que no Web de Fillos uns cantos escribimos

Velaquí un enderezo para os que gostedes e que aboiades magoantemente nun mar de dúbidas.

http://gl.wikipedia.org/wiki/%C3%81reas ... _do_galego

Bershky

casdeiro
Socio/a
Socio/a

Mensagempor casdeiro » sábado, 19 jul 2008, 10:47

cachafeiro Escribeu:Manuel: tengo entendido por lo que leido (que te juro que no fuè poco) que
la lengua gallega se debate entre la postura reintegracionista ("el gallego es una covariedad del portugués") y la autonomista ("el gallego es una lengua autónoma del portugués"). Y a mi pobre entender no es lo mismo decir "nai" que "mae", o en los casos en los que se sustituye la "o" por la "u" como moito:muito. Los portales que me recomiendas ya los habìa leido, muchas gracias. Saludos.

Vexo que por moito que liches semellas seguir sen distinguir a cuestión ortográfica da léxica e fonética. En galego dise tanto /nai/ como /mai/ ou mesmo /nae/ /mae/ con /e/ pechado. Así que escribirmos nai, nae,mai,mae ou como se o escribes en cirílico non vai trocar a pronuncia.

Mesmo en castelán eu e mais ti podemos escribir yo e eu pronuncio /ió/ e ti pronuncias /sho/ (e así como centos de palabras).

Dentro dunha mesma escrita caben múltiples pronuncias: é un principio básico sen o cal non se pode entender a cuestión ortográfica do galego.

E moitas grazas, Berhsky por esa ligazón. Non a coñecía. Eu pertenzo á área IIF (Central de transición), a moita honra! ;-D

Voltar para “Lingua galega”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 1 visitante