A nosa vella lingua céltica

Cuestións sobre o idioma dos nosos pais (significado de palabras, normativización, reintegracionismo, etc.).
casdeiro
Socio/a
Socio/a
Registado: segunda, 28 jan 2002, 00:00

Mensagempor casdeiro » domingo, 30 mar 2008, 22:43

Malia os ben situados cabildos (lobbies) anticeltistas do país, malia os penosos actos de censura na Galipedia ( e outros que me contaron)... hai cousas que non son quen de agachar.

Para iso véxase como Felipe Arias, presunto defensor das teses anticeltistas , recoñece (minutos 25 e 39 sobre todo) cousas como: "a lingua prelatina do noroeste da península era unha lingua céltica". ...Para que despois

california
Registado: quinta, 02 fev 2006, 01:03

Mensagempor california » quarta, 14 mai 2008, 06:35

Breogan Mac Bratha, o rei da Gallaecia.
Su nome verdadero na lingua Celta Primitiva fue Breganus Maccos Bratus (Breogan fillo de Brath)

xestor
Registado: terça, 04 jan 2005, 19:34

Mensagempor xestor » quarta, 14 mai 2008, 08:58

Breganus non sería unha latinización? A terminación -gan é así en moitas linguas célticas actuais, non é?

Sería interesante que nos contases de que fontes sacaches esa denominación de Breganus Maccos Bratus.

california

Mensagempor california » quarta, 14 mai 2008, 16:10

Breganus era su nome.
breganos=adj. moitas colinas, n. colina, cerro
Breganus=Dios Galo da colinas

refencia: Diccionario da Lingua Celta Antiga

california

Mensagempor california » quinta, 15 mai 2008, 03:08

Sou lexicografo e o autor do Diccionario da Lingua Celta Antiga (Old Celtic Dictionary).
Os Celtas antigos solian usar a terminacion -us cando o adjectivo referia a un nome. Todos os adjectivos terminan en -os. Agora ben, -us como -os es totalmente correcto. Por exemplo: Breganos=Breganus.
As palabras Celtas terminando en -us non es necesariamente unha palabra Latinizada. Temos nomes dos nosos Dioses Celtas escrito nas dous maneiras.
Te dou unhos exemplos: Lugus e Lugos, Abandinus e Abandinos, Alisanus e Alisanos, Belenus e Belenos, Grannus e Grannos, Maponus e Maponos etc....
Con todo esto quero decir que aunque un nome Celta termina en -us non significa que fue latinizado.
Estou facendo lo mellor que podo para escribir en Galego aunque eu se que tenho moitas faltas.
Un abrazo forte a todos os Celtas Galaicos da minha parte.
Vicente Fco. Pintado

xestor

Mensagempor xestor » quinta, 15 mai 2008, 08:31

Home, que deas como referencia o teu propio dicionario non me parece moi rigoroso... Eu referíame a fontes orixinais (documentos antigos ou estudos doutros autores).

california

Mensagempor california » sexta, 16 mai 2008, 04:23

A dominacion de Breganus Maccos Bratus fue solamente al traducir su nome Breoghan MacBrath na lingua Celta antiga.
Referencias:
Bregans - Celtic Callings
Breganos - Convento de nossa Senhora do Socorro
Breganus - principe de Brecknockshire, Heroines of
Welsh History
Maccos - MacBain's dictionary
Bratus - Danubian wordlist, Brath (Old Irish)
Os Celtas Britones usaban mais os terminacions -os nos nomes de sus Dioses mentras o Galos usaban os terminacions -us.

xestor

Mensagempor xestor » sexta, 16 mai 2008, 08:19

Eu teño pendente de introducir no noso novo web de referencia sobre antroponimia galega http://www.nomes-galegos.info toda unha colección de nomes célticos recollidos en diversas fontes. Espero algún día ter tempo para incorporalos e quizáis poidas achegar ti tamén os teus coñecementos ao mesmo.

california

Mensagempor california » sábado, 24 mai 2008, 21:51

Admin,
Tratare de axudarte como eu podo cos algunhos nomes galegos de origen celta. He visto su paxina nomes-galegos, es moi interesante.
Eu non sou moi experto no tema da etimoloxia dos nomes galegos, pero quero hecharte una mano.
Estas etimoloxias son solamente unhos posibilidades.
Adrian=Adriaton? m. aspirante, Adriatos? adj. aspirante
Aegimuniego=Aegimuniaecos? Aegi=f. a cara + Muniaecos=adj. noble,
cara noble?
Alba=Alba? f. perla. Alba? f. montanha alta. Albios=adj. alto

Te mandare unhos posibilidades cando podo para su coleccion dos nomes galegos.

Voltar para “Lingua galega”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 2 visitantes