Unha pediatra esixe a un neno que lle fale en castelán

Cuestións sobre o idioma dos nosos pais (significado de palabras, normativización, reintegracionismo, etc.).
casdeiro
Socio/a
Socio/a
Registado: segunda, 28 jan 2002, 00:00

Mensagempor casdeiro » segunda, 23 jun 2008, 17:11

Rubi Escribeu:Además, no todos tienen acceso al estudio de un idioma extranjero y claro que sería ideal poder hablarlo para facilitar la comunicación, pero eso no puede hacerse "por decreto".

Pois explícalle iso aos vellos que como a miña avoa nunca aprenderon a falar o castelán, porque non tiñan acceso ao estudo dun idioma "estranxeiro" ;-D ...e que se vían discriminados por falaren A SUA LINGUA, nin máis nin menos que NA SUA TERRA.

Manda truco o que hai que ler!

casdeiro
Socio/a
Socio/a

Mensagempor casdeiro » segunda, 23 jun 2008, 17:14

mmariacruz Escribeu:Que tristeza que siento al leer algunos comentarios sobre esta cuestión
Hay algo que se llama empatía que es ponerse en el lugar del otro.

...empatía que loxicamente tivo moita a pediatra en cuestión, co neno doente e mais coa nai preocupada. Ela é a que cobra un soldo pagado entre todos os galegos, entre eles esa señora, que ten dereito a que a atendan na súa lingua, ou cando menos que a ENTENDAN na súa lingua e que aínda por riba que leva o neno malo a poñan mala a ela por rifarlle ao pobre meniño!

Menuda empatía!!!! ;-)

flypp
Registado: quinta, 04 out 2007, 12:02

Mensagempor flypp » segunda, 23 jun 2008, 18:41

Trabúcaste, non me contradigo en absoluto, aínda que a miña dialéctica apunte a iso.
Creo concienzudamente que pódese ser nacionalista sen chegar ó fascismo, pero históricamente é un feito "de facto" que tódolos nacionalismos derivan en fascismo.
Viuse claramente co nazismo, co movemento nacional (os da galiña na bandeira), estámolo a ver co nacionalismos catalán e co vasco,... e por suposto que estámolo a ver no movemento que abandeira o BNG (IMPOÑER o galego en tódolos cursos subvencionados pola Xunta, facer propostas de lei para "sancionar" establecementos de consumo que non falen o galego,...). ¿De verdade que son tan diferentes?. A base o nacionalismo consiste en exaltar o propio, pero como a sociedade (todos nós) é mezquina, o camiño máis fácil é denigrar o "extranxeiro".
Síntoo moito, pero máis fallo é que un galego non sepa fala-lo castelán (que para iso é o idioma oficial) que un non-galego que traballe aquí non fale o galego (se fala o castelán, "oficialmente" pódese entender con calquera).
Iso non quere dicir que non considere reprobable a actuación da médico, que por suposto que o é, pero malos profesionáis hainos en todas partes, en non toda a Guardia Civil é mala porque de cada 50 efectivos 2 peguen palizas.
Seguen a ser casos aislados que hai que perseguir con dureza, pero non hai que tomala co colectivo.

rubi
Socio/a
Socio/a
Registado: terça, 01 abr 2008, 22:58
Contacto:

Mensagempor rubi » segunda, 23 jun 2008, 22:05

Pois explícalle iso aos vellos que como a miña avoa nunca aprenderon a falar o castelán, porque non tiñan acceso ao estudo dun idioma "estranxeiro" ;-D ...e que se vían discriminados por falaren A SUA LINGUA, nin máis nin menos que NA SUA TERRA.

Manda truco o que hai que ler![/quote]

Casdeiro, no entiendo tu respuesta. Creo que estamos diciendo los dos lo mismo. Soy la primera en estar en desacuerdo con cualquier tipo de discriminación, por eso he aclarado que debe respetarse el idioma o los modismos de cada uno, haya nacido donde haya nacido.
Mi abuela vivió durante 40 años en Argentina y siguió hablando gallego hasta el día de su muerte y nadie la discriminó por eso.
Parece que buscas siempre la forma de mostrar desaprobación y lo haces especialmente con los que no somos gallegos, pero creo que todos tenemos derecho a opinar.
Tu expresión MANDA TRUCO O QUE HAI QUE LER ! me parece desacertada, y me gustaría que volvieras a explicar qué fué lo que te pareció mal de mi comentario...

rubi
Socio/a
Socio/a
Contacto:

Mensagempor rubi » terça, 24 jun 2008, 13:11

Y reitero, me parece que los gallegos están en todo su "absoluto derecho" a hablar en su lengua dentro de Galicia, pero sigo sosteniendo que el idioma oficial de "toda España" es el castellano.
Por eso no me refería al castellano cuando hablé del idioma "extranjero", sino a los inmigrantes que residen en paises donde se habla un idioma completamente distinto al de su origen, y que no tienen posibilidad de estudiarlo antes de llegar.
Muchas veces leyendo este foro hago un gran esfuerzo para tratar de entender lo que escriben los hermanos gallegos, y jamás sugerí que, por no entenderlo demasiado bien, escriban en castellano, que es "mi" idioma....
Espero que se haya entendido mi idea y no se siga desacreditando las opiniones de nadie...

cail-leach
Registado: sexta, 16 fev 2007, 14:27

Mensagempor cail-leach » terça, 24 jun 2008, 17:09

Rubi Escribeu:Y reitero, me parece que los gallegos están en todo su "absoluto derecho" .

Solamente te parece? Ja, ja, ja, ja... !

Lástima que ya no esté entre nosotros, su Excelencia el que fuera Jefe del Estado español Francisco Franco! por todos los Santos Gallegos! que sería el primero en hablarlo, porque de lo contrario, cuando hablara en castellano para el pueblo de Galicia, aquí está una, que absolutamente se haría la longuis.

[A ver se deixades de mesturalos allos porros con cebolas! xa vos vale! eh! que carallo ten que velo fascismo e nacionalismo, con defendela nosa lingua! Xesús, Xesús! o que hai que ouvir! ]

galiciaprasempre
Registado: terça, 17 jun 2008, 21:35

Mensagempor galiciaprasempre » terça, 24 jun 2008, 17:38

Flypp Escribeu:Moi boa resposta Maricruz. Todo un exemplo de obxectividade, cualidade que adoita brilar pola sua ausencia cando tratamos temas tocantes ó galego.
¿Acaso a alguén lle parece xusto que para estudiar calqueira carreira en Barcelona che OBRIGUEN a aprende-lo catalán?. Pois o mesmo é. En Galicia o idioma oficial é o castelán, sendo o galego cooficial.
¿E que se un médico (ou avogado, fontaneiro, electricista,...) non sabe fala-lo galego xa temos que prescindir del?.
Pareceume moi acertado a mención do fascismo, pois todos os nacionalismos acaban derivendo en fascismo, o cal é moi hipócrita.
Pódese manter unha postura nacionalista sen caer no separatismo (que non é máis que fascismo puro e duro disfrazado).

Eu non estou moi de acordo coas vosas opinións. Eu creo que se alguén quere ir a Cataluña ou o Pais Vasco a traballar do que sexa, DEBE E TEN que aprender e estudiar a língua propia de alí...outra cousa é que a vaia empregar. Pero deberían estdalas e coñecelas. ..quedaríades abraiados ó saber a cantidade de persoas que esixen aquí en Galicia que se lles fale castelán, a min obrigáronme moitas vegadas a que falase castelán con outras persoas, e sinceramente non me parece ben. Se aquí é obrigatorio coñece-lo castelán tamén debería ser obrigatorio coñece-lo galego...pero claro...o galego non e obrigatorio coñecelo, so é un dereito coñecelo máis nada.
Se eu fose ó Pais Vasco, a traballar aprendería a língua por moito que me custase, igual se fose a calqueira outro país do mundo

galiciaprasempre
Registado: terça, 17 jun 2008, 21:35

Mensagempor galiciaprasempre » terça, 24 jun 2008, 17:45

Na miña opinión os inmigrantes deben aprender a lingua do lugar no que están, por moi difícil que sexa. Se queren estar totalmente integrados, deben facelo.. Se te foses a china non aprenderias o chinés, eu dende logo sí.

casdeiro
Socio/a
Socio/a

Mensagempor casdeiro » terça, 24 jun 2008, 17:48

Neste asunto, como moitos semellantes, haivos xente á que se lle enche a boca cos *dereitos, dereitos, dereitos* e *liberdades*... pero pasan por alto que para termos verdadeira liberdade e podermos exercer realmente un dereito (xa que se non o podes exercer, é como se non o tiveses), alguén ter que ter OBRIGAS. É dicir, para eu ter o dereito de expresarme en galego nun xuízo, o xuíz debería ter cando menos a obriga de entendelo. O mesmo cos médicos, funcionarios diversos, etc. E se o extendemos a todo o nivel social... velaí o verdadeiro problema!!!! Porque... quen ten que mudar aquí de idioma para respectar o dereito do outro? SEMPRE é o galego-falante o que debe recuar... e como se lle ocorra a temeridade de exercer o seu dereito é tildado de nacionalista impoñedor, ou fascista. A criminalización da vítima. Típico de quen non entendo o verdadeiro significado da liberdade.

rubi
Socio/a
Socio/a
Contacto:

Mensagempor rubi » terça, 24 jun 2008, 18:04

Bueno, bueno !!!! parece que ha vuelto a aparecer la diosa Cail-leach (?) B.......o como se llame....
Señora, dije "me parece" porque quise expresar que se trata de "mi opinión", para no mostrarme tan autoritaria como Ud.
En segundo lugar, su gallego es tan enrevesado, lanza palabras espasmódicas e interjecciones sin sentido, insulta con total impunidad, invoca a Jesús cuando es evidente que no tiene el menor sentido de lo que significa el amor y el respeto al prójimo, que le pediría POR FAVOR, que trate alguna vez de hilvanar aunque más no sea una frase coherente para expresar sus ideas....
De lo contrario, no la entiendo y no podremos mantener jamás un diálogo constructivo como es el fin de este Foro.

Voltar para “Lingua galega”

Quem está ligado:

Utilizadores neste fórum: Nenhum utilizador registado e 1 visitante